Scouting Academy

Scouting Academy is een organisatie die zich inzet voor de ontwikkeling en professionalisering van leiders en vrijwilligers binnen de scoutingwereld. Het doel van de organisatie is om een hoge kwaliteit van scoutingactiviteiten te waarborgen en zo een veilige en uitdagende omgeving te bieden voor kinderen en jongeren. Scouting Academy heeft bij elke groep één of meer praktijkbegeleiders, die zorgen voor de invulling. Bij ons zijn dat Rinske Rompen-Phaff, Edwin de Laat en Jean-Pierre de Bont.

De Scouting Academy biedt verschillende opleidingen en trainingen aan, gericht op het ontwikkelen van leiderschapsvaardigheden en het vergroten van kennis over scoutingtechnieken. De trainingen zijn gericht op verschillende niveaus en doelgroepen, zoals beginnende leiders, ervaren leiders en bestuursleden.

Scouting Academy is een belangrijke partner voor de scoutingvereniging en draagt bij aan de verdere ontwikkeling en groei van de scoutingbeweging. Dankzij de inzet van Scouting Academy kunnen kinderen en jongeren blijven genieten van uitdagende en avontuurlijke scoutingactiviteiten.