Roverscouts ( 18-21 Jaar)

Als lid van de roverscouts krijg je de kans om jezelf te ontwikkelen en nieuwe ervaringen op te doen. Samen met andere jongeren ga je uitdagende activiteiten organiseren en je eigen plannen maken. Het is een mooie kans om verantwoordelijkheid te nemen en zelfstandig te werken. Je leert op deze manier veel over leiderschap, organisatie en samenwerking. Dit zijn vaardigheden die later in je leven goed van pas komen.

Een van de belangrijkste voordelen van de roverscouts is de vrijheid die je krijgt om je eigen avonturen te plannen. Zo kun je bijvoorbeeld een meerdaagse hike organiseren of een buitenlandse reis maken. Je hebt de vrijheid om te bepalen wat je wilt doen en hoe je het wilt doen. Natuurlijk is er wel begeleiding aanwezig om je te helpen en eventueel bij te sturen. Op deze manier leer je ook om te gaan met verantwoordelijkheid en het nemen van beslissingen.

Daarnaast is het ook geweldig om nieuwe mensen te leren kennen. Als lid van de roverscouts kom je in contact met jongeren van verschillende achtergronden en met verschillende interesses. Je leert hoe je met verschillende mensen moet omgaan en hoe je je moet aanpassen aan verschillende situaties. Dit zijn belangrijke sociale vaardigheden die je later in je leven goed van pas komen.

Maar het lid zijn van de roverscouts is niet alleen maar serieus en leerzaam. Het is ook vooral heel erg leuk! Je maakt samen met andere jongeren de mooiste avonturen mee en zorgt ervoor dat deze voor iedereen onvergetelijk worden. En als je later zelf als begeleider aan de slag gaat, kun je deze ervaringen ook weer doorgeven aan andere jongeren.

Kortom, de roverscouts bieden een fantastische kans om jezelf te ontwikkelen, nieuwe avonturen te beleven en nieuwe mensen te ontmoeten. Als je tussen de 18 en 21 jaar oud bent en op zoek bent naar een uitdaging, dan is dit zeker iets voor jou!