Explorers ( 15-18 Jaar)

Ben jij tussen de 15 en 18 jaar oud en op zoek naar een uitdagende en onvergetelijke ervaring? Dan is het Explorer-programma van Scouting Goirle iets voor jou! Als Explorer maak je deel uit van een groep avonturiers en ga je samen met andere jongeren op zoek naar nieuwe uitdagingen.

Het Explorer-programma biedt jou de kans om je eigen plannen te maken en deze te realiseren, of het nu gaat om het organiseren van spectaculaire evenementen of outdooractiviteiten. Dit alles doe je onder begeleiding van ervaren leiders die jou de nodige ondersteuning en tips bieden.

Bij Scouting Goirle hebben we twee Explorer-groepen: de Sherpa’s voor meiden en de Rowans voor jongens. Elke groep draait op zaterdagmiddag van 13:30 tot 16:30 uur. Tijdens deze bijeenkomsten werk je aan verschillende uitdagende projecten en activiteiten, zoals klimmen, zeilen en hiken.

Als Explorer krijg je de kans om jezelf te ontwikkelen en verantwoordelijkheid te nemen voor je eigen leerproces. Je leert samen te werken en leert hoe je zelfstandig taken kunt uitvoeren. Daarnaast biedt het Explorer-programma je de mogelijkheid om nieuwe vaardigheden te ontwikkelen en onvergetelijke herinneringen te maken, zowel binnen als buiten Nederland.

Als Explorer kun je ook deelnemen aan internationale kampen en expeditiereizen. Zo kun je bijvoorbeeld deelnemen aan een ontdekkingsreis naar Zweden, een zeiltocht maken in Zeeland of een avontuurlijk kamp in Luxemburg beleven. Tijdens deze reizen leer je nieuwe culturen kennen en ontdek je nieuwe en uitdagende omgevingen.

Kortom, als Explorer bij Scouting Goirle ga je op avontuur en ontwikkel je jezelf op persoonlijk vlak. Door samen te werken, nieuwe vaardigheden te ontwikkelen en onvergetelijke herinneringen te maken, leer je om te gaan met uitdagingen en verantwoordelijkheid te nemen voor je eigen leerproces.